Громадян, охочих прихистити дитину-сироту чи дитину, позбавлену батьківського піклування, у період воєнного стану значно збільшилося у порівнянні з мирним часом. В умовах війни влаштування в сімейні форми виховання дітей, які перебувають на території України, можливе лише в тих регіонах, де немає воєнних дій і працюють державні органи влади України. Саме таким регіоном є Вінниччина.
Цифровізація процесів усиновлення та створення єдиного електронного банку даних про дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, сімей потенційних усиновлювачів (також опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів), скоординована та впорядкована в Єдиній інформаційно-аналітичній системі «Діти». Це значно полегшило процес подання та отримання необхідних документів кандидатами, пришвидшило перевірку поданих документів компетентними органами та спростило комунікацію між учасниками процедури влаштування дітей у сімейні форми виховання.
Відповідно до чинного законодавства влаштуванню дитини передує навчання кандидатів у обласному центрі соціальних служб. 27 лютого 2023 року розпочалось навчання для 14 кандидатів у прийомні батьки, опікуни, піклувальники та усиновителі. Ідентичне навчання у 2023 році проводиться вже вдруге і триватиме 8 днів. У навчанні беруть участь кандидати з громад Вінницького, Гайсинського, Тульчинського та Хмільницького районів.
Основна мета тренінгового курсу, який проводиться за українською версією програми «ПРАЙД» – формування свідомого рішення учасників тренінгу щодо виховання прийомної дитини.
Програма складається із десяти тематичних модулів загальною кількістю 84 години, з яких 60 годин – аудиторні заняття, 24 години – самостійна робота. Програма ставить перед учасниками завдання, які передбачають:
- розгляд системи прийомного виховання в Україні, історію її виникнення, функції у суспільстві, основи чинного законодавства у цій сфері;
- розкриття обсягу повноважень, прав та обов’язків сімей, які виховують прийомних дітей;
- визначення особливостей дітей, які потребують прийомного виховання;
- аналіз закономірностей розвитку дитини на різних вікових етапах та особливості її адаптації в умовах прийомного виховання;
- вивчення методів виховання та формування шляхів налагодження взаємин з дітьми;
- розгляд питання важливості та шляхів підтримки довготривалих стосунків у житті дитини;
- налагодження співпраці з фахівцями для забезпечення умов повноцінного розвитку дитини.
Координатори заходу Ільчук Микола та Яворська Оксана представили учасникам зміст та завдання тренінгового курсу. Учасники навчання отримали роздаткові та довідкові матеріали, які підготовлено фахівцями обласного центру соціальних служб. Для кандидатів підготовлено низку інтерактивних вправ, які покликані змінити переконання кандидатів та сформувати у них належний рівень батьківської компетентності для виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Під час повітряної тривоги навчальний процес кандидатів проходить в укритті.

1