Навчання за вказаною темою, проведене Вінницьким обласним центром соціальних служб в режимі онлайн 08 грудня 2022 року, спрямоване на усвідомлення, актуалізацію, формування комунікативних навичок, конструктивного вирішення конфліктів та керування стресами.

У навчанні взяли участь працівники центрів надання соціальних послуг Козятинської та Липовецької, Вапнярської, Крижопільської, Стрижавської, Томашпільської, Турбівської, Чечельницької, Шпиківської селищних, Джулинської, Копайгородської, Ободівської, Станіславчицької сільських рад.

До уваги фахівців координаторкою тренінгу Яворською Оксаною представлені структура процесу спілкування, техніка «Я-повідомлення» та руйнівний зміст подвійного послання. Спеціалісти з інтересом-хвилюванням працювали в мікрогрупах, опановували навички ефективного спілкування та впевненої поведінки, конструктивного вирішення протиріч та шляхи подолання напружених ситуацій.

Спілкування між людьми – надзвичайно складний процес. Неефективність спілкування може бути пов’язана з повною або частковою відсутністю комунікативного вміння (наприклад, вміння орієнтуватися та поводитися в конкретній ситуації). Неефективність спілкування може також бути пов’язана із недостатнім рівнем керування власними емоційними станами одного із учасників цього спілкування (через невміння подолати власну імпульсивність, агресію тощо). Кожний із нас навчається самоконтролю впродовж усього свого життя, набуваючи досвіду, який здебільшого базується на помилках і розчаруваннях. Чи можливо навчитися спілкуванню, використовуючи для цього свій реальний досвід? Так, це можливо зробити за допомогою гри. Тому координаторкою заходу до уваги слухачів була представлена ділова гра «Потерпілі кораблетрощу», протягом якої учасники набули певного досвіду.Проте, припускаючись помилок під час штучно створеної надзвичайної ситуації, кожен не відчував того тягаря відповідальності, який є неминучим у реальному житті. Фахівці мали можливість внести суттєві пропозиції для порятунку команди, виявити творчість, знайти ефективну форму взаємодії одне з одним. Дана вправа була пов’язана з темою щодо розв’язання конфліктів, у ході розгляду якої кожен спеціаліст мав змогу проаналізувати стратегію своєї поведінки в протистоянні, порівняти себе з оточуючими та скоригувати своє спілкування в залежності від обставин в майбутніх реальних ситуаціях.

Учасники відмітили, що під час тренінгового заняття, як в реальному житті, набагато легше помітити помилки та неточності в спілкуванні своїх близьких, колег, керівників, аніж власні.

Емоційний дискомфорт у нашому житті найчастіше пов'язаний з тим, що ми не можемо вибрати між «хочу» і «треба». Це може виявлятися в діяльності (хочу відпочити, треба працювати), у почуттях (хочу плакати, треба тримати обличчя). Вибір цей ми відчуваємо у вигляді сумнівів, докорів сумління або самокритики. Тому на заключному етапі навчання учасники ознайомилися зі способами саморегуляції психофізичного самопочуття (здатності самостійно здійснювати власне спостереження за своєю поведінкою та регулювати свій психічний та фізичний стан, емоції і почуття) вирішити наявні внутрішні конфлікти, з переліком яких вони мали змогу ознайомитися у попередньому розділі навчання. Цей інформаційний блок дасть змогу впровадити в своє життя ідеологію бодіпозитиву, суть якої полягає в тому, щоб жити в гармонії зі своєю зовнішністю, поважати й любити себе у своєму тілі, не дозволяти стосовно себе жодної дискримінації за зовнішніми ознаками. Крім того, фахівці зможуть проаналізувати свої патерни поведінки, зробити певні висновки, дозволити собі й іншим бути справжніми, виражати себе в моменті, констатуючи свій емоційний стан.

Один з найкращих способів зменшити стрес – це прийняти речі, якими ми не можемо керувати. Це стосується всього, що відбувається поза зоною нашого контролю, у тому числі й військовими діями. «Встановіть душевний спокій як свою найвищу мету та організуйте навколо себе своє життя». – ці слова Брайана Трейсі сьогодні надзвичайно актуальні.

11