Вінницьким обласним центром соціальних служб продовжується проведення одноденних тренінгів у онлайн режимі для працівників, які надають соціальні послуги сім’ям та особам, що перебувають у складних життєвих обставинах та здійснюють соціальний супровід родин опікунів/піклувальників, прийомним сім’ям /дитячим будинкам сімейного типу.

Навчання, проведене Вінницьким обласним центром соціальних служб 28 вересня 2022 року, спрямоване на розвиток навичок спілкування, обґрунтування ефективних шляхів розв’язання конфліктних ситуацій та керування стресовими станами.

До уваги фахівців координаторкою тренінгу Яворською Оксаною представлено структурний аналіз комунікації, техніку «Я-повідомлення» та наслідки руйнівного впливу подвійного послання (коли суб’єкт отримує суперечливі вказівки, що належать до різних рівнів комунікації). Кожен з учасників мав змогу проаналізувати власне коло спілкування, визначити «сузір’я значущих осіб» (орієнтування на думку людей, які є авторитетними взірцями). Працівники з цікавістю працювали в малих групах, презентували запропонований матеріал, опановували навички ефективної комунікації, неагресивної впевненості.

Під час проведення ділової гри «Корабельна аварія» учасники навчання усвідомили важливість прийняття узгодженого групового рішення та обрання лідера, який може зорієнтується в естремальній ситуації та розподілити обов’язки між членами команди.

Зазвичай всі конфлікти відбуваються через те, що ми нездатні зрозуміти про що говорить інша людина. У кожному середовищі існували, існують і будуть існувати конфліктні ситуації. Але вирішальним фактором є власне ставлення до цих конфліктів. Не висловлені образи або не вирішені до кінця проблеми незабаром знову починають спливати назовні.

У ході тренінгу проаналізовано типи конфліктів та шляхи їх подолання. Практична вправа щодо роботи спеціаліста з прийомною сім’єю для вирішення конфлікту дитина/клас активізувала роботу спеціалістів, усі бажаючі активно висловлювали свою думку. Ведучою заходу продемонстровані стадії конфлікту та його наслідки, способи розв’язання суперечок.

«Стрес це не те, що з вами трапилося, а те, як ви це сприймаєте», влучно зауважив Ганс Сальє.
Стрес безпечний, якщо він знаходить певний вихід, компенсується розслабленням, виступає як фактор, що активізує життєдіяльність людини, тому на завершальному етапі навчання учасники ознайомилися з техніками подолання стресових станів різними способами. Також слухачів заходу зацікавили матриця Ейзенхауера (модель розстановки пріоритетних справ) та трек корисних звичок, який варто впроваджувати в повсякденне життя.

Протягом зустрічі панувала легка та невимушена атмосфера, учасники заходу під час рефлексії зазначили, що було комфортно та приємно працювати. Адже, як зазначав Джордж Карлін, обов’язково потрібно знаходити час для спілкування і час для можливості поділитися всім, що маєте сказати.
У навчанні взяли участь працівники центрів надання соціальних послуг Барської, Гайсинської, Жмеринської Тульчинської міської, Вапнярської, Вороновицької, Оратівської селищної, Глуховецької, Махнівської сільської ради, Чечельницького селищного центру соціальних служб, Ладижинського та Райгородського територіальних центрів соціального обслуговування та надання соціальних послуг.