11 та 13 січня 2022 року для працівників центрів надання соціальних послуг провідним фахівцем із соціальної роботи обласного центру соціальних служб Оксаною Яворською проведено тренінг «Ефективне спілкування. Вирішення конфліктних ситуацій».
Для проведення навчання були підібрані цікаві та пізнавальні вправи, взаємодії, які допомогли працівникам розібратися в таких поняттях як спілкування, конфлікт, стресові стани.
Початковий блок навчання був спрямований на розвиток знань, соціальних установок, навичок і досвіду в галузі міжособистісної комунікації, засобів розвитку емоційної компетентності у спілкуванні та засобів психологічного впливу за допомогою техніки «Я-висловлювання». Ця техніка передбачає опис почуттів, конкретної поведінки, яка їх викликала та інформацію про найліпше вирішення ситуації.
До уваги фахівців була представлена ділова гра «Потерпілі кораблетрощу», яка дозволяє розвинути навички планування діяльності індивідуально та у групі, гнучкість у розробці та зміні плану дій; здійснити саморегуляцію в процесі досягнення мети. Учасники відзначили як важливо зосередитись в екстремальній ситуації, у разі наявності досвіду внести суттєві пропозиції щодо порятунку команди та виконувати вказівки обізнаного лідера. Зазначена гра передувала розгляду важливої теми щодо конструктивних способів вирішення конфліктів.
Джерелом виникнення будь-якого конфлікту є протиріччя, яке виникає там, де є неузгодженість цілей, позицій, думок, поглядів, переконань, особистісних якостей, міжособистісних відносин, знань, умінь, здібностей, мотивів, потреб, ціннісних орієнтацій, розуміння, інтерпретації інформації. Тому метою наступного блоку тренінгу було розглянути позитивні та негативні сторони конфлікту; дати уявлення про різні види конфліктних ситуацій та стилі вирішення конфліктів, стратегії поведінки в конфлікті; поглибити розуміння зв’язку спілкування і конфлікту, саморозуміння шляхом виявлення власного стилю, характерного для поведінки в конфлікті.
Під час заключного блоку навчання – «Керування стресами» – працівники засвоїли низку способів саморегуляції, які слід використовувати відповідно до ситуації, яка склалася.
Як зазначили учасники заходу, знання, набуті у даному навчанні, надзвичайно важливі для спілкування із соціальним оточенням та будуть використовуватись як у повсякденному житті так і у пофесійній сфері.
У тренінгу взяли участь працівники центрів надання соціальних послуг Барської, Вапнярської, Війтівецької, Городківської, Крижопільської, Іванівської, Іллінецької, Лука-Мелешківської, Могилів-Подільської, Уланівської, Чечельницької, Шаргородської територіальних громад, сектору соціального захисту та охорони здоров’я населення Копайгородськрї селищної ради, відділу з соціальних питань та інформації Гніванської міської ради, Вінницького та Немирівського міського, Оратівського центру соціальних служб, центрів соціальних служб Бершадської Липовецької, Погребищенської міської ради.

1674589