Науковці виділяють три фактори, що відіграють істотну роль в синдромі професійного вигорання соціальних працівників: особистісний, рольовий та організаційний. Особистісний чинник включає мотивацію, способи реагування на стреси та інші індивідуальні особливості. Найуразливіші в цьому відношенні люди, що реагують на стрес агресивно, нестримано, прагнучи до суперництва. Також до вигорання здебільшого схильні трудоголіки, тобто працівники з високою самовіддачею та відповідальністю. Фактично такі працівники знайшли своє покликання в роботі, трудяться до самозабуття, з установкою на постійний робочий процес. Рольовий фактор пов’язаний з рольовою конфліктністю і рольовою невизначеністю, а організаційний фактор включає характеристики професійних завдань, характер керівництва, ступінь відповідальності тощо.
Слід зауважити, що соціальні працівники з високим ступенем професійного вигорання мають найнижчі показники особистісного адаптаційного потенціалу, поведінкової регуляції і нервово-психічної стійкості, а також використовують обережні стратегії поведінки, уникають проблемних ситуацій, імпульсивних дій у порівнянні зі своїми колегами, що володіють низьким ступенем професійного вигорання. Ця закономірність простежується незалежно від віку та стажу роботи соціального працівника.
У листопаді практичний психолог Вінницького обласного центру соціальних служб Роксана Пилявець продовжує проводити тренінгові заняття зі співробітниками центрів надання соціальних послуг. Цього разу відбулась зустріч з соціальними робітниками, які надають послугу догляду вдома, Брацлавської селищної ради для підвищення їх рівня обізнаності та компетентності у сфері емоційної стабільності у роботі з отримувачами соціальних послуг, профілактики емоційного вигорання.
Психолог зупинилась на питаннях геронтології, емоційної стабільності у роботі з отримувачами соціальних послуг, профілактики емоційного вигорання та зосередила увагу учасників на їх внутрішніх станах, шляхах відновлення ресурсів, значенні самомотивації у щоденній роботі.
Участь у тренінгу взяли 10 соціальних робітників.
Завдяки практичним вправам учасники тренінгу отримали можливість відпрацювати теоретичні знання на практиці, попрацювати над зміною переконань та ставленням до внутрішніх конфліктів.

 viber 2021 11 15 10 36 40 667 viber 2021 11 15 10 36 40 415 viber 2021 11 15 10 36 40 774