Науковці виділяють три фактори, що відіграють істотну роль в синдромі професійного вигорання соціальних працівників: особистісний, рольовий та організаційний. Особистісний чинник включає мотивацію, способи реагування на стреси та інші індивідуальні особливості. Найуразливіші в цьому відношенні люди, що реагують на стрес агресивно, нестримано, прагнучи до суперництва. Також до вигорання здебільшого схильні трудоголіки, тобто працівники з високою самовіддачею та відповідальністю. Фактично такі працівники знайшли своє покликання в роботі, трудяться до самозабуття, з установкою на постійний робочий процес. Рольовий фактор пов’язаний з рольовою конфліктністю і рольовою невизначеністю, а організаційний фактор включає характеристики професійних завдань, характер керівництва, ступінь відповідальності тощо.
Слід зауважити, що соціальні працівники з високим ступенем професійного вигорання мають найнижчі показники особистісного адаптаційного потенціалу, поведінкової регуляції і нервово-психічної стійкості, а також використовують обережні стратегії поведінки, уникають проблемних ситуацій, імпульсивних дій у порівнянні зі своїми колегами, що володіють низьким ступенем професійного вигорання. Ця закономірність простежується незалежно від віку та стажу роботи соціального працівника.
У листопаді практичний психолог Вінницького обласного центру соціальних служб Роксана Пилявець продовжує проводити тренінгові заняття зі співробітниками центрів надання соціальних послуг. Цього разу відбулась зустріч з соціальними робітниками, які надають послугу догляду вдома, Брацлавської селищної ради для підвищення їх рівня обізнаності та компетентності у сфері емоційної стабільності у роботі з отримувачами соціальних послуг, профілактики емоційного вигорання.
Психолог зупинилась на питаннях геронтології, емоційної стабільності у роботі з отримувачами соціальних послуг, профілактики емоційного вигорання та зосередила увагу учасників на їх внутрішніх станах, шляхах відновлення ресурсів, значенні самомотивації у щоденній роботі.
Участь у тренінгу взяли 10 соціальних робітників.
Завдяки практичним вправам учасники тренінгу отримали можливість відпрацювати теоретичні знання на практиці, попрацювати над зміною переконань та ставленням до внутрішніх конфліктів.