Прийняти дитину в сім’ю, обігріти любов’ю, допомогти повірити у власні сили та надихнути на реалізацію власних мрій – непросте завдання для прийомних батьків, батьків-вихователів.

Вирішення цих завдань ускладнюється тим, що діти, які виховуються в прийомних сім’ях, дитячих будинках сімейного типу, мають травматичний життєвий досвід, який впливає на розвиток та стосунки з оточенням. Інколи навіть дорослим важко побачити і відчути, що саме переживає дитина та зрозуміти який глибокий слід в її житті залишили ті люди, які були її батьками.

Щоб допомогти дитині,що має досвід травми, прийомним батькам та батькам-вихователям необхідно стати тими вагомими дорослими, з якими поступово стихатиме біль; будуть проживатись емоції та почуття, пов’язані з жахливими спогадами; почне формуватись довіра до світу, де тебе люблять, приймають таким як ти є і вірять в тебе.

Саме темі «Терапевтичного батьківства» присвячено навчання прийомних батьків та батьків вихователів з метою підвищення їх виховного потенціалу, яке проведено Вінницьким обласним центром соціальних служб з 27 по 31 березня. На навчанні були розглянуті питання щодо психологічної травми, механізмів її формування та її проявів згідно віку дитини і наслідки травматизації.

Спільно з практичним психологом обласного центру соціальних служб Тетяною Ковальчук батьки обговорили як саме травматичний досвід змінює світ маленької дитини. Аналіз поведінкових особливостей дітей та їх життєвих історій допомогли батькам зрозуміти травматизацію дитини та сформувати кроки для подальшої взаємодії з нею, процесу відновлення та зцілення дитини.

Особливу увагу батьків було зосереджено на важливості відновлення особистого психоемоційного стану. Під час взаємодії з психологом вони змогли практично ознайомитись з багатьма методами релаксації та техніками, скласти програму дій щодо їх використання спільно з дітьми.

Заключний день навчання був присвяченій роботі з фахівцями, які супроводжують сім’ї. Практичний психолог активізувала увагу фахівців на важливості інформації про життєву історію дитини, особливостях впливу травми на психіку та поведінку дитини, допомозі батькам у формуванні відчуття безпечного середовища у дитини та створенні довірливих стосунків у родині.

1